tisdag 19 augusti 2014

Valtider

Jag har suttit hela kvällen och försökt läsa på inför valet.
Jag är så trött på att inte ha någon koll!
Att dagarna innan försöka få ett någorlunda hum om hur jag ska rösta (dvs fråga svärmor vad jag ska rösta på).

När det var val i våras började jag läsa på ordentligt ca. 2 månader i förväg, vilket alltså är himla bra för att vara mig. Har alltid tyckt att allt politiskt är så tjorvigt men när jag väl tog mig tid så visade det sig att jag tyckte att det var ganska intressant och blev mer insatt än vad jag från början trodde att jag skulle bli.

Ikväll blev jag dock så himla irriterad, då jag ändå hade en ungefärlig uppfattning av hur jag ska rösta men tänkte att jag skulle kolla upp det ordentligt, och det visar sig att det finns fasen ingen jäkla information på nätet överhuvudtaget om hur partierna i vilhelmina tänker. Är det bara så att jag är helt värdelös på att googla (vilket i och för sig är sant), eller kan man hitta information någon annanstans? Det är bara S som har kommit i brevlådan (och även gjort ett hembesök hos oss!).

Tar gärna och tacksamt emot tips och hjälp! Det ska helst vara väldigt enkelt och smidigt att hitta det man letar efter tycker jag, vilka frågor de tänker sätta tänderna i. Även om det är intressant, så kan jag inte lägga ner hur mycket tid som helst på det! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar