söndag 10 augusti 2014

Helgen

Den här helgen svischade verkligen förbi. Jag har jobbat en vecka heltid nu och är redan less! Två veckor till, sen får det vara nog.

I helgen hade Robin bjudit in till årets "augustibulle", vilket är en fest vi har här nere vid sjön. Vi hade ifjol och i år ordnade vi igen så ett år till sen kan vi kalla det tradition! Det är så roligt att samlas allihopa och äta gott och ha det mysigt, och min favorit del basta och bada i månskenet! 

Pojkarna har varit med mormor lördag till söndag och de verkar ha haft det minst lika mysigt, om inte ännu bättre kanske! 

Vi har nog aldrig haft det så pressat som vi har det nu, vilket inte passar mig alls. Är vi inte i bygget (vilket vi är typ 98% av tiden) så ska nån av oss hinna träna, och när det är gjort ska vi hinna hälsa på nån. Jag vill bara springa barfota och njuta av livet! Göra det som faller oss in! 
Men på grund av att vi har det såhär just nu njöt jag extra mycket av den här dagen med min man. Vi började dagen med sovmorgon, sen gjorde vi i ordning brunch (inspirerad av Ernst) och tände ljus. Efter det for vi ner till bygget och gjorde ett rejält ryck, minus en fikapaus med några vänner. 
Brunch med tända ljus, omelett, rostat bröd och kaffe. Och framför allt med min kära make! 

Därefter for vi till mamma för att hämta pojkarna och där hade de gjort pizza. Godaste kebabpizzan jag någonsin ätit! Till efterrätt blev det sockerkaka, glass och varm hallonsylt! 


Igår sprang jag en mil, bara för att se så jag faktiskt kan ta mig en mil inför tjejmilen. Det gick fint, förutom att jag haft lite ont i ett knä idag. Nästa gång blir det bara grusväg! Då var Erik också tvungen att se om han kunde ta sig en mil så han har precis varit ut en sväng och nu ska vi krypa ihop i soffan och njuta av det sista av den här helgen! 





1 kommentar:

  1. Åh, vad kul! Ska du också springa Tjejmilen? :) Hur tar du dig ner? Ha en bra måndag!

    SvaraRadera