måndag 12 augusti 2013

Taktik vila

Jag har legat i soffan i 20min med ett glas vin. Taktik vila, eftersom jag lovat maken att vi ska se film när han kommer hem (vilket borde bli när som helst nu).
Jag tittar på "16 kids and counting", en realityserie som visas på 3an. Älskar den! Har blivit så sjukt fäst vid den! Hade det inte varit för att jag har så mycket annat för mig (och känner av två graviditeter ganska ordentligt i kroppen såhär efteråt) så hade jag lätt haft typ 12 ungar. Lätt!
Jag säger ofta att jag lever i fel tid, även här tänker jag den tanken. Tänker på min farmor som brukade berätta om när hon fick krystvärkar, och skyndade sig ut i lagårn för att mjölka, för att sen gå in och föda barn.
När vi undrade hur de fick plats allihopa i deras lilla hus brukade hon säga "på den tiden var det ingen sak att ha tolv barn, när de var 12 år gammal for pojkarna hemifrån för att jobba!". Just den biten är jag väl inte överförtjust i, jag vill ju gärna ha dem hemma för alltid. Mammas pojkar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar