fredag 9 augusti 2013

Bärskogen

Idag har vi varit ute i bärskogen i 4 timmar, och ändå fick jag lura in pojkarna i bilen när vi skulle hem!
Det ger så otroligt mycket att vara ute i skogen, extra mycket när pojkarna också uppskattar det lika mycket som jag!

På 4 timmar hann vi plocka en jädrans massa bär, och dessutom fika. Farfar lät Lukas låna kniven och göra sin egen grillpinne. Vi plockade bär, fikade med farmor och farfar, och sen åkte vi vidare för att plocka ännu mera bär.

När vi väl var hemma igen var jag så fylld av energi att jag bara var tvungen att göra av med lite. Så nu har jag börjat avfrosta en frys, tvättat, kört iväg en himmla massa sopor på återvinning, och kört iväg ett gäng flyttkartonger till bygget.
Och ikväll har jag bästa fredagsnöjet nånsin framför mig, rensa bär!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar