torsdag 8 augusti 2013

En tvungen vila på obestämd tid

Bloggen blir lidande eftersom livet, som vanligt, tränger sig emellan.
Ikväll ligger jag dock i paltkoma, efter paltmiddag hos mor, värsta paltkoman jag någonsin varit med om!
Jag har redan lagt mig i sängen, med datorn och sommar med Ernst, och här tänker jag ligga för alltid (känns det som nu). Rör jag mig så spricker jag! Ett utmärkt tillfälle att blogga!

Annars sitter jag sällan still nu för tiden, och jag tänker säkert minst två gånger per dag på olika blogginlägg jag skulle vilja skriva. Tyvärr blir de sällan av, eftersom jag som sagt har svårt att sitta stilla och svårt att ta fram datorn.
Det är ju bärsäsong! Och en härlig sådan dessutom. Vi bygger, vi plockar bär, vi badar och sen bygger vi lite till.

Nu ska jag äntligen visa lite bilder från huset, bara från köket och hallen. Dock var det ett tag sen jag tog de här bilderna, så det här kommit till en del grejer nu. Just i veckan håller jag på att måla innertaken (jag som inte trodde det kunde bli värre efter spacklandet och slipandet..) så känner ni er målarsugen är det bara att ta en pensel och hugga in, mina stackars små klena armar lär vara ett minne blott innan veckan är slut..

Här ser ni en vägg i köket. Dörröppningen är till hallen. Vedspisen är på plats, vi har även gips nu på alla väggar. Väggen till höger på bilden är timmerpanel, som ska betsas här framöver efter att vi målat alla tak. Den vita väggen till vänster om dörröppningen är en del av skafferiet och kommer att byggas igen.


Också köket. Här i hörnet blir skafferiet.


Hallen!

1 kommentar:

  1. Vad spännande att se hur bygget går för er! Kämpa på med målningen! :)

    SvaraRadera