måndag 17 september 2012

Drömkåken

I söndags fick jag måla första rummet i huset. Visserligen pannrummet, och det har vi varit tvungna att göra klart för att kunna ställa in värmepumpen och koppla in värmen, men ändå. Vilken känsla!
Resten av rummen har fortfarande timmret framme på väggarna, men det var så roligt att få måla.
Efter att värmepumpen är inkopplad verkar nästa steg vara taket i köket. Känns så roligt! Det är så roligt att få göra sånt som syns, efter att ha hållit på med grunden och golven en evighet (mycke jobb men inte mycket som syns). Både den här målningen och sen taket i köket blir ju slutresultatet. Det är sådär det kommer att se ut!

I helgen har jag stått i köket mer eller mindre hela helgen. Det ska vara så på hösten tycker jag. I fredags gjorde jag en lyxig höstpytt och svärföräldrarna kom och åt med oss. I lördags gjorde jag egna hamburgare, med både hembakat hamburgebröd, hemmagjorda hamburgare, hemmagjorda röror och såser, och hemmagjorda pommes. Mums! Det är nästan en förolämpning att ens kalla det hamburgare för det var så mycket godare än nån hamburgare jag nånsin smakat.
Även då kom svärföräldrarna och även min mor och åt med oss. Älskar när jag får serva dem lite och bjuda på mat! De ger oss så mycket hela tiden på alla sätt och vis, så det känns alltid bra att få ge lite tillbaka. Jag längtar tills vi har större kök, då vill jag ha hit dem minst en gång i veckan allihopa!

Lördagskvällen spenderades med bästa mys sällskapet, Daniel, Johanna och Bobby. En blandning av vin, godis, chips, popcorn och ostkrokar och det kan ju inte bli annat än lyckat!

Och igår var vi och uppvaktade Britta, en vecka för sent. Även där fick vi såklart massa gofika, så vi har inte gjort annat än ätit gott och mått bra.

Nu ska vi göra oss klara och gå till förskolan. Den 1 oktober ska vi dessutom börja inskola Aron. Huuh, liite ångest!

Hoppas ni får en trevlig dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar