fredag 14 september 2012

Höstlunk

Nej, jag har inte glömt bort bloggen, eller slutat för den delen.
Jag hinner bara inte riktigt med. Jag älskar hösten och får så mycket energi till annat att jag helt enkelt inte hinner med.
Vi har en höstlunk helt enkelt, lunkar på och njuter av den fina årstiden.
Vi kliver upp på morgonen och kokar gröt och tänder ljus också äter vi en lång frukost.
Vi plockar bär, vi höstpysslar och städar ute inför den efterlängtade vintern, vi bakar och fikar och myser med tända ljus.

Under den senaste tiden har jag i alla fall hunnit fylla år. Jag saknar kören så fruktansvärt mycket, älskar att sjunga i kyrkan men när jag inte kan få den så roade jag mig hela förmiddagen på min födelsedag med att baka och sjunga med spotify.
Och fika blev det, så eftermiddagen spenderade jag med att fika, och fika, och fika lite till. Med familjen åt båda hållen.


Vi har äntligen fått in en kökssoffa i vårat lilla kök. Äntligen!
Den uppskattas av katter, som ligger där i solen så fort de får tillfälle.
Den uppskattas av maken, som sträcker ut sig efter en heldag i skogen och efter en god middag.
Den uppskattas av Lukas som sitter i timmar och lägger pussel.
Den uppskattas av mig som sitter/ligger så fort jag inte gör något.
Aron däremot, har inte fått tillträde till världens bästa möbel än.
Så jag bjuder på några bilder hemifrån oss.


Jag älskar allt just nu. Jag älskar att den röda stolen fick sin plats bredvid. Och jag älskar att min fina uggla äntligen hittat sin plats. Trivs som fisken i vattnet!


Jo, och just det, den här lilla killen har ju lärt sig springa! Han tog första stegen när han var tio månader och nu springer han för fullt. Därmed är han nästan omöjlig att få på bild, man får passa på när han sitter och äter.


Sådär, nu vet ni att vi lever och mår. Vi ser väl när vi hörs igen.

Trevlig helg på er!

2 kommentarer:

  1. Men vilken härlig blogg du har!
    Fint hus, smaskigt fikabord och kul att lillkillen springer!

    Höstlunk låter toppen :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack snälla du! Vad glad jag blir!

      Radera