tisdag 28 februari 2012

SOOOOVVAAA!

Vad är grejen?!?! Från att Lukas var 1 år tills han var 2 1/2 sov han dåligt på nätterna. Han var vaken mellan 2-4 timmar per natt och klev upp 4.30, ibland 3.30. Däremot tills han var 1 år sov han helt okej. Han åt rätt mycket på nätterna men annars, helt ok. Aron har redan börjat, och det verkar inte sluta än på ett tag. I natt har jag SAMMANLAGT sovit ca.45 min. Det är så sjukt frustrerande när man somnar till, vaknar och tänker att ja nu fick jag ju sova en liten stund iaf, också tittar man på klockan och ser att det har gått 4 min sen sist man tittade på klockan. Nu har han varit vaken sen 4.30 och jag får honom inte att somna. Nu är även storebror vaken så nu har jag lagt honom i vagnen och vaggat honom, men nej. Kan dessutom tillägga att han är dygntrött. Det ser man rätt tydligt på honom. Till på köpet så försvinner ju allt annat roligt också. Jag orkar ju t.ex. inte fara ut och springa eller åka skidor i det här skicket. Knappt så jag orkar äta (och jag som älskar allt det där!), och då mår man ju inte direkt bättre, när man måste gå och lägga sig varje chans man får istället för att ta tillfället i akt och åka skidor. Nej, fy fan rent ut sagt.

2 kommentarer:

  1. Anonym3/01/2012

    OMG! Nu blev man ju INTE sugen på entill... sömnbrist är nog det jobbigaste med att få barn :/ Även om allt annat är underbart, så måste man få klaga ibland! /jeanette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är verkligen hemskt att inte få sova. Men man har ett helt annat tålamod och inställning med andra barnet, man vet ju att det bara smäller till så fullständig han tre och sover som han ska;) men det är verkligen tufft att sen funka som människa hela dagen efter att inte fått sova.

      Radera