söndag 26 februari 2012

3-åringen

Den 10 februari fyllde Lukas 3 år. I år var han väldigt medveten om att han fyllde år och det firades i hela 3 dagar, från morgon till kväll. Framför allt eftersom vi har ett litet hus och Lukas ville bjuda många på tårta så det fick komma folk i omgångar. :) Jag hade stora planer på Lukas tårta med tidsbristen som uppstår när Erik jobbar och när Aron har varit rätt kinkig gjorde att det fick bli en vanlig gräddtårta, men vi dekorerade den i alla fall med granar och svampar gjorda i sockerpasta, och fyllde den med jordgubbsmousse och nougatmossue. Gott var det, men nån bild har jag inte! Däremot har jag bilder på resten av fikat.
Och när mörkret la sig tände vi lyktor utomhus.
Vi hade såklart ballonger i taket.
Jag försökte fota födelsedagsbarnet, men det gick sådär. Lycklig och nöjd var han i alla fall! Och jag grät och grät för att det är hela 3 år sen vi gick igenom mardrömsförlossningen. Känns som igår. Varje år då han fyller år får jag uppleva den dagen igen. Kollar på klockan hela tiden och tänker att "vid den här tiden.." Underbart. Min fantastiska underbara stjärna! Vad vore världen utan honom?

1 kommentar:

  1. Bästa Lukas! Jag får ångest av att läsa sånt här. Vars tar tiden vägen.. Vi saknar er här på trädgårdsgatan iallafall! :) Tänkte på er igår, att ni skulle ha varit i närheten så vi kunnat va ilag ute.. Kramar till er

    SvaraRadera