söndag 2 juni 2013

Att ta till vara på tiden.

Att det ska vara så svårt att lägga sig i tid!
Nu när det är ljust dygnet runt finns det ju ingen tid för att sova! Därför älskar jag hösten och vintern, då man åtminstone får sova i nån ordning.
Jag är gärna ute och grejar hela kvällarna nu, ikväll hade jag tänkt lägga mig tidigt men eftersom Erik och Anders precis for iväg och sprang, så vill jag ju såklart vänta tills de kommer tillbaka. (egentligen bara en ursäkt så jag får sitta här och blogga istället för att gå och sova).
Jag blir sjukt effektiv på kvällarna nu. Det handlar egentligen om att jag är dödligt trött, och om jag sätter mig ner så tar jag mig förmodligen inte upp. Och eftersom det finns så mycket att göra så utnyttjar jag tiden in i det längsta, tills jag stupar i säng.
Efter vår lilla powernap idag efter lunch blev jag full av energi och sedan dess har jag och grabbsen storstädat bilen (vilket tog tre timmar), bakat bullar och kokat rabarberkräm. Och tvättat har jag gjort i eftermiddag också, och den tvätten har redan hunnit torkat och därmed blivit vikt och lagd på plats!
Älskar att gå och sova när jag har tagit till vara på tiden. Då sover jag som allra bäst.

Vi har dessutom hunnit umgås en hel del i helgen. Bara med människor som får oss att må bra och gör oss glada. Så jag är mer än redo för en ny arbetsvecka, där jag för övrigt räknar ner dagarna, om två veckor går jag på sommarlov!

Ätit massa gott har vi gjort också. Erik har förbjudit lösviktsgodis här hemma, men eftersom jag älskar att baka så gör det mig inte så mycket. I helgen har jag dock inte hunnit baka något, men annat gott har vi hunnit stoppa i oss. Som jordgubbar, banan och grädde med hemmagjord chokladsås ala Linnea. Eller världens godaste fruktsallad (även den ala Linnea).
Vi har grillat. Två gånger i helgen. Igår med Daniel och Johanna. Fantastiskt roligt.
Pojkarna är döförtjusta i Daniel och Johanna. Vi också, i och för sig. Men Lukas brukar säga "min Daniel" när han pratar om Daniel. Urgulligt. Varför de är så förtjusta i dem är förmodligen för att de får full uppmärksamhet av dem och både Daniel och Johanna har barnasinnet nära till hands. Johanna och Aron roade sig med lite böcker, medan Lukas och Daniel lekte cowboy och björn (?).

Välkommen måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar