lördag 15 juni 2013

SOMMARLOV!

I dag är första dagen på mitt sommarlov.
Japp, ni hörde rätt. I sommar har jag sommarlov, efter många om och men, och efter att velat hit och dit.
Jag jobbade sista dagen på skolan igår, så nu har jag lyxen att få vara ledig hela sommaren.
Känns helt fantastiskt. För att inte tala om hur mycket vi kommer att hinna i bygget!

Första dagen på mitt sommarlov har verkligen satt ribban högt för kommande dagar. Vi har haft en helt fantastisk dag, men är därefter helt slut på ikväll och ser fram emot att krypa ner i sängen nu.
Idag har vi spenderat dagen med mamma. Vi har varit på familjedag i Järvsjöby. Vi har hälsat på några bekanta. Vi har grillat och ätit en himmelens massa gott. Jag har träffat en massa människor som jag inte har träffat på länge, och hela dagen har jag bara surrat bort med de allra finaste av människor som får mig att må så bra. Människor som bara delar med sig av glädje och kärlek. Salig, det är vad jag är ikväll. Och lycklig. Önskar att den finaste av alla makar hade fått dela den här dagen med oss, det hade varit grädden på moset.

På sistone har jag fått en massa bra vanor. Som jag tänker fortsätta med under hela sommarlovet. Som att sätta mig på bron och dricka en kopp te på kvällskvisten.


Att lägga mig tidigt för att läsa tidningar är också en ny bra vana. Fantastiskt härligt sätt att avsluta en dag på.


Det får gärna regna ute också. Det gör det hela extra mysigt. Förra natten vaknade jag vid 2-tiden och kunde nästan inte somna om, för att regnet öste ner ute och det var så mysigt att ligga och lyssna och titta ut genom fönstret.


Jag har dessutom tänkt spendera en väldans massa tid med de här små kottarna. De som verkligen vet hur man sätter guldkant på dagarna. De som fyller mitt hjärta med så mycket kärlek att det gör ont i hela kroppen.


Sen tänkte jag bygga ett hus också. Det blir nog en finfin sommar det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar