söndag 19 februari 2017

En söndag

Vill bara titta in en sväng och säga hej. Och visa vår dag. Hur en helt vanlig, fast ändå lite extra festlig, söndag kan se ut.

Vi sov lite extra länge. Åt frukost lite för sent och lite för länge. Sen roade sig barnen med ditten och datten. Liv sover inte så mycket på dagarna, högst 45-60min så jag får sällan något läge att plugga då. Hinner oftast inte mer än att stöka undan lunchen så är hon vaken igen. Men på morgonen är de så glada att se varann igen de här syskonen, så då roar de sig rätt bra, och jag får ett tillfälle att sätta mig en stund då istället. Så det var vad jag gjorde imorse. Efter frukost. Placerade mig i kökssoffan med datorn.


Njöt av de fina tulpanerna jag fick av Johanna i fredags för att jag hade namnsdag!


Men sen klädde vi på oss och begav oss ut. Det hade nämligen kommit en hel del snö under natten och det var verkligen välbehövligt. Så härligt att få leka i snö igen! Pojkarna snöröjde gångar och lillan satt först skeptisk och hejade på lite smått, men sedan fick hon fart och sprang i gångarna de hade skottat upp.


Så härligt med mer snö!


Sen gjorde Liv sig söndagsfin, i ny body från farmor och ny jumpsuit (kanske?) av Åke och Britta. I vanlig ordning finast i hela världen. Hon har ett jäkla humör och har fått ett röstläge som är på max men söt som socker! Ja, söndags fin gjorde hon sig, för vi var bjudna till mamma på paltmiddag. Där blev inga bilder, dels för att Liv höll lådan genom att riva mammas hem upp och ner, dels för att jag hade fullt upp med att äta palt för ett kompani. Mmm, mums!


Och så var söndagen över, ja hela helgen. Nu har vi gjort oss i ordning för en ny vecka. Och längtan efter pappan i familjen håller nästan på att ta över. Rent praktiskt tycker jag det går bra när Erik är borta men hjärtat skriker efter hans varma famn. Börjar nedräkning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar