måndag 24 juni 2013

Midsommarhelgen!

Nu var midsommarhelgen förbi och Erik har åkt iväg på jobbet.
Jag har en lista med, helt ärligt, 26 punkter som jag har tänkt hinna med medans Erik är borta.
Eftersom jag inte hinner ett smack när han är hemma, för då är det bara bygget som gäller också försöker vi planera in något roligt också hela familjen.
Och det är inga små löjliga punkter. Nej nej, alla är i stil med "städa ur hela källaren", så jag har det jag gör i veckan.

En fantastiskt fin midsommarhelg hade vi i alla fall. Vi packade ihop och for till Strandkullen på fredagen, där vi skulle sova över i gäststugan.
Vi trivs väldigt bra i den stugan!


Det gjorde Algot också, han och mamma kom ut för att fira midsommar tillsammans med oss och Eriks mamma och pappa.


Middagen började med sill och nubbe. Och vin. Sedan fortsatte vi med grillat.
Jag hade bakat en stor härlig gräddtårta, som jag spritsat och gjort så fin med massor av bär.
På vägen dit tvärbromsade Erik två gånger och det gav en sne och inte alls lika fin tårta.
Men smakade gjorde den ändå, väldigt bra om jag får säga det själv!


Lukas övade på att cykla. Erik och Aron hejade på honom från fyrhjulingen!


Efter mat och efterätt så gick vi till stugan för att lägga pojkarna.


Då for mamma hem, och när pojkarna somnat kom svärföräldrarna ner och även Daniel och Johanna tittade förbi med deras nya bebis Lotta. Vi satte oss ute på altan och spenderade resten av midsommaraftonen där!


När vi vaknade på lördagmorgon fick vi besök av kusinen. De kröp ihop i soffan framför Pippi Långstrump med varsin skål havrekuddar och smoothie, medan regnet öste ner.


På söndagen grattade vi den här lilla busen och hans mamma som fyllt år här i dagarna. Mycket bus och god mat, ett alldeles perfekt avslut på den här helgen!


På den här ledigveckan har vi hunnit massor i bygget, vi har spikat tak i vardagsrummet och hallen, och hunnit påbörja i köket. Vilken skillnad det gör! Tog några bilder på mobilen men det inlägget vill inte publiceras så jag får göra ett nytt försök här framöver. Vi har även haft besök av rörmockare och elektriker förra veckan, så nu händer det grejer. Vi är ett fantastiskt bra team jag och Erik, och det känns så frustrerande att inte få spika klart köket nu i veckan. Så om ni skulle vara sugen på takspikning är det bara att säga till, jag bjuder på käk om ni gör ett bra jobb!

Nu ska jag börja med min långa lista, innan det är dags att gå och sova!

3 kommentarer:

  1. Härligt att läsa att det är någon fler som har en lista med en massa punkter! Haha! Jag är precis likadan! :) Ville bara skriva och säga att jag tycker att det är inspirerande att ni gör en så stor totalrenovering. I mitt hus gör jag bara "småsaker" i jämförelse :) Hoppas allt är bra med dig! / Carolina L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja jag skriver listor om allt! Det blir så mycket roligare att göra saker då när man får stryka dem från listan sen. ;)
      Men tack snälla du! Det är sånna här ord som gör att man orkar spika en bräda till eller två när man egentligen har lust att fara hem. :)

      Radera
  2. Sv: Åh, vad spännande! Hur långt har ni kommit? Jag tycker att det är så fint med äldre hus, det blir liksom en mer genuin känsla! Och nu går det ju att bygga så att det ser äldre ut också, använda äldre byggmaterial och så. Har du kollat in Gysinge byggnadsvård´s hemsida? Visserligen snordyrt men en fin inspirationskälla! :)

    SvaraRadera