söndag 6 maj 2012

Sjukstuga

Den här helgen har varit så fruktansvärd att jag knappt har lust att beskriva den.
Men kortfattat så började det med att Lukas kräktes i torsdags, samt 10 andra barn på hans förskola + några vuxna, så de trodde att det var något med vattnet.
Det visade sig vara vinterkräksjuka, på fredag em var det min tur och fram mot kvällen var det Eriks tur. Sen, natten till idag, var det Arons tur. Det var absolut den värsta magsjuka jag varit med om, jag är fortfarande inte fri febern, och både jag och Erik har legat som lik hela helgen. Inte haft någon ork alls i en endaste muskel!
Nu är vi då äntligen på bättringsvägen som sagt. Huha!

I kväll har jag gjort ett försök att beställa efter kläder till pojkarna. Jag vet inte vad som hänt med mig, jag som aldrig haft problem att spendera pengar!
Jag antar att det beror på att jag suktar efter drömkåken just nu, och bara har lust att lägga pengar på det. Det, plus att jag hittar fasen inga kläder. Jag tror jag blivit kräsen också..
Helst skulle jag vilja gå i affärerna, och inte beställa. Men det finns varken tid eller möjlighet för varken mig eller oss att åka till Umeå den närmsta tiden, hur jag än vrider och vänder på det.
Nu gav jag dock upp med internetshoppingen och ringde kära mor (som för övrigt också legat i magsjuka i helgen tack vare oss, och jag som skulle visa henne hur mycket jag uppskattar henne..;)) och vi bokade in en dag att åka till Lycksele. Då får jag shoppa det jag hittar där, och skulle jag inte hitta allt de behöver så kan jag försöka beställa det sista.
Jag tvilar inte på att jag kommer att hitta allt och mer där till, jag älskar åhlens så där finns säkert ALLT som jag(pojkarna) vill ha och behöver!

Det är ju då framför allt så klart sommarkläder de behöver, men när jag satt och kikade på åhlens hittade jag massvis med andra godbitar som jag hoppas ska få följa med hem.

En sån här jordglob med belysning vill jag absolut ha till pojkarna, som de kan ha på deras skrivbord när de blivit större (i deras rum, nere i drömkåken). Det behöver jag ju inte köpa nu, det kan få hamna på önskelistan. :) (Lukas har faktiskt lärt sig vars på jordgloben vi bor! skryt skryt. :))

Längtar redan!
Nu ska jag stänga ner datorn och fokusera på godiset, glassen och mästarnas mästare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar