söndag 19 februari 2017

Tillbaka i matchen

Såhär är det. En morgon när jag vaknade. För ganska många veckor sedan nu. Veckan innan jag skulle på första inneveckan i Sundsvall. Så låg en svart skinnväska på köksbordet med en stor röd rosett på. Min älskade man, som alltid tar hand om mig och ser till att vi har det bra. Hade köpt en alldeles ny dator till mig. En skoldator, så jag ska kunna plugga ordentligt. Så fin present! Han visste nog mycket väl att dumsnål som jag är hade jag aldrig kastat ut de pengarna.

Så nu är vi tillbaka i matchen! Efter att ha haft en dator som inte alls har velat samarbeta går det nu att publicera blogginlägg på löpande band, säger bara swish swosh!
Så bara tiden vill räcka till så kommer det kanske nytt liv här. Det här med att blogga är ju bland det roligaste jag vet. Både jag och Erik brukar roa oss med att sitta och bläddra tillbaka i bloggen och kika på det som varit. Så mysigt att kunna kika tillbaka!

Till att börja med måste vi ju bara lägga ett inlägg på julen. Som jag inte riktigt kan släppa än trots att det är februari och ni förmodligen är mer sugen på vår?
Vi hade den allra bästa julen. Den mest magiska jag hade kunnat föreställa mig. Vi låg ju dock i magsjuka, så ingen tomte vågade sig in men kom i alla fall till bron och lämnade klappar och önskade god jul. Men trots magsjuka så var vi pigga, och efter lite osäkert väder ett tag innan så vaknade vi ju till den allra finaste vinterdagen man kan tänka sig.
Vad är en jul utan snö? Vi spenderade förmiddagen utomhus och det var SÅ vackert! Bästa starten på en julafton!

Sedan hade vi en lugn jul tillsammans med ett par familjemedlemmar som inte brydde sig om någon magsjuka, utan ville att vi ska vara tillsammans ändå. Så fint. Det blev verkligen en jul att spara i hjärtat. Med min älskade familj.


Det var ett magiskt ljus ute. Så fint. En himla fin jul, magsjuka till trots.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar