söndag 22 januari 2017

Du som tog mitt hjärta

Idag är ingen vanlig dag. Idag är det 6 år sedan. 6 år sedan vi fick säga våra "ja" till varandra. 22 januari 2011. Och ja, det finns inga ord. För varje dag som går växer mitt hjärta. För att få plats med all kärlek. Min älskling. Du tog mitt hjärta och det kommer för alltid vara ditt. Varje dag med dig är ett äventyr som ger mig så enormt mycket glädje och massor av skratt. Din famn är den tryggaste, absolut bästa platsen jag vet. Du är en expert på att ge små kärleksförklaringar, minst en gång om dagen. Du gör mig stark, trygg, lycklig och jag är så tacksam att jag får vara din. Livet har alltid en del gropar i vägen men allting blir en klackspark med dig vid min sida.

Foto: Tina Larsson

Annars då? Annars så har ju jag satt mig i skolbänken igen. För att bli förskollärare. Har haft min första innevecka i Sundsvall och jag är nog världens lyckligaste människa. Som har så fina människor runt omkring mig som  styrde upp när jag var borta. Så så tacksam att kunna lämna mina små kycklingar i tryggt förvar. Det slår mig så ofta, det absolut finaste som finns. Att kunna ta sig tid att ställa upp för andra. Sånna fina människor har jag. 
Och skolan är så rolig! Efter första veckan är jag så inspirerad och peppad, vill lära mig mer och dyka in ännu djupare! Risken finns att jag fortsätter med studierna i all evinnerlighet. Så intressant!

Så nu spenderas kvällarna såhär. Nerbäddad i sängen med en bok, och lyssnar på lillans djupa andetag som sover här bredvid. Inte så tokigt vill jag lova. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar