onsdag 8 juni 2016

SOMMARLOV

Igår hade Lukas skolavslutning så nu har vi sommarlov! Känns så härligt att få ha dem hemma och vi har så mycket mysigt planerat! Bara det slutar storma..
Skolavslutningen igår var fin och barnen var så duktiga och lockade till skratt. Men samtidigt lite vemodig, eftersom det var absolut sista skolavslutningen för Latikberg skola som nu läggs ned. Försöker att inte tänka så mycket på det, det går ju ändå inte göra något åt. Men ibland slår tanken mig hur mycket de hade kunnat få de här byabarnen. Om läget varit annorlunda.  Och det gör såklart ont i hjärtat. Och jag tänker tillbaka 10 år och tänker på Lisbeth och Karl-Ivar och vilken skola det en gång var. Vilken skola det hade kunnat vara idag. 
Men ingen mår bättre av att grubbla i det. Jag skänker det en tanke ibland, och sen får vi blicka framåt. Allt löser sig.

Vi börjar sommarlovet med mammaträff idag och storhandling. Tycker alltid att det känns tungt att storhandla själv med barnen. Inte för att det är något problem, barnen är alltid snälla men det är ändå sin cirkus innan vi är ute i bilen med allt. 

Lillasyster tyckte inte att vi skulle sova bort sommarlovet utan ville upp kl.6 idag. Nåväl, hon ligger och gympar på golvet och tack vare svärmor och Carolina så har jag en hel hög tidningar att gå igenom och dessutom håller jag på att läsa en jätte mysig bok. Och nu blev precis kaffebryggaren klar, inte allt för tokigt sätt att börja dagen på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar