tisdag 7 juni 2016

Helgen

Oj vilken fin helg vi fick. Vem hade kunnat ana. 
I söndags satt vi ute lääänge hos grannarna i kvällsolen och drack kaffe. Klockan var närmre 20.30 innan jag gick hem för att lägga Liv och då var studsmattan full av barn ett bra tag till. Aron hade så roligt.


Igår var tanken att vi skulle till strandkullen, Aron skulle fiska med farfar. Men både jag och Liv var så snoriga och tråkiga att vi bestämde oss för att stanna hemma. Farfarn kom och hämtade Aron senare på eftermiddagen för en liten fisketur.  
Mitt på dagen kom mamma ut en sväng och umgicks med sina barnbarn så jag gick och klippte gräset. Vi fick massor gjort, bland annat har vi planterat två träd!
Och jag kunde bocka av allt på listan av vad jag ville hinna göra innan Erik kom hem. 

Och sen kom de ju där efter middag.  Efterlängtad pappa och storebror.  Och det blev full lek och presentutdelning.

Och idag grejar jag och Liv på inför skolavslutning imorgon. Fast det blir inte så mycket gjort för tillfället. Liv sov 50 min i vagnen, vaknade och åt för att sen sova vidare i min famn och där snarkar hon än, en timme senare. Det allra mysigaste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar