torsdag 16 juni 2016

En torsdag

Sista arbetsdagen för pappan. Sen gör vi alla helg igen. Så fort veckorna går.

En torsdag och ett hem i halvkaos. En lillan som har leksaker överallt och fått sitta med vid bordet och käkat majskrokar. Byggställningen som skymmer utsikten. Jag håller på med sommarstädningen som tar flera dagar.  Och när man är klar är det bara att börja om igen. Men det är ju det jag gillar. Att få gå från rum till rum. Resultatet är alltid till belåtenhet.

I halvkaoset springer jag runt i kort sommarklänning.  Barbent och barfota. För ute är det sommarvärme. Också fångar jag några små lortiga grabbar ibland och killar dem under fötterna.

Jag tog en somrig bild på lillan ute i gräset. Och skickade till var och varannan i telefonboken. För den är lilla tösen som mest bara är glad nu, är ju bara det sötaste någonsin.

Nu, åter till halvkaoset. Kanske hinner vi få ordning innan pappan kommer hem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar