söndag 12 juni 2016

I vitrinskåpet

Det här vitrinskåpet som Erik byggde, är jag så vansinnigt nöjd med.  Ibland kommer jag på mig själv med att bara sitta och titta på det. Det är så fint!


Där får mina favoriter bo. Jag har rätt stående favoriter och byter sällan ut dem.


Bland annat de här rosa Kosta Boda glasen som jag fått utav svärmor. Ett glas då och då, i födelsedagspresent eller julklapp, och nu har jag 9st.

För nått år sen bestämde jag mig för att samla på mig rörstrands serie swedish grace. Tycker den är helt perfekt och så fin. På alla sätt och vis. Det har blivit en sån där grej som jag gett mig själv då och då. Så nu har jag två små skålar och 6 kaffemuggar.

Och senaste tillskottet och favoriten. När Lukas och Erik var på skolresa köpte de presenter till oss allihopa.  Jag fick muminmuggen "kärlek". Gissa om jag blev glad. Så fin! Morgonkaffet smakar alldeles extra gott i den, och jag såg att de fanns matchande frukostskål till! Måste införskaffas i framtiden!

2 kommentarer:

  1. Anonym6/12/2016

    Helt underbara swedish grace serien är, kopparna goda att dricka ur och skålarna perfekt storlek. Här hemma använder vi dom dagligen :) och än en gång, riktigt snyggt vitrinskåp. Han är duktig Erik!

    Sussi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen! Helt genomtänkt, och dessutom så fin! :)
      Ja, han är ju inte så dum ibland faktiskt. ;)

      Radera