tisdag 12 april 2016

Vardagslyx

Här är det snabba vändningar. Igår var vi på föräldraträff jag och Liv, hur mysigt som helst fast Liv var sjukt grinig och gnällig. Idag har hon istället varit hur nöjd som helst hela dagen. Förstår verkligen inte vad det beror på. 

Hur som helst, imorse när vi lämnar grabbarna på skolan åkte vi vidare till Dalasjö för att hänga med Carolina och Vidar. Vi gick en lång promenad och sedan bjöd Carolina på lunch. Inte nog med att jag fick sätta mig vid dukat bord så sov Liv i vagnen under hela lunchen så jag fick dessutom äta i lugn och ro. 


Vidar och Liv låg på mage mitt emot varandra idag och fick ögonkontakt, hur gulligt som helst! Så mysigt när de börjar upptäcka varandra, igår på föräldraträffen hade Liv en lång diskussion med en liten kompis där, som är en vecka äldre än Liv. Så gulligt hur de satt och pratade och skrattade med varandra. 

Vi avslutar kvällen med kladdkaka framför hockeyn, som Nicklas och Hannah kom hit och bjöd på. Hur lyxigt är inte det? Återigen var det bara att sätta sig vid dukat bord och jag behövde inte lyfta ett finger! 

Jag och Carolina pratade idag om den här tacksamheten, att se det fina i det lilla. Vad som gör en lycklig. (/vi Ernst-fans). 
Idag blev verkligen en sån där härlig dag att spara i hjärtat. Sånt där som sätter guldkant på vardagen. 
Jag och Aron har också hunnit med att leka med vatten och dikat här ute i nästan en timme, bland det roligaste jag vet. 

Fin fin dag, tack för det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar