fredag 29 april 2016

Godmorgon Valborg

God morgon säger vi från frukostbordet. Lillasyster tyckte det var morgon redan kl.6 imorse, så hon sitter nu och får sin frukostgröt. Amningen tjorvar ofta på morgonen då hon tycker att det är roligare att ligga och prata än att äta (också får hon bara i sig en liten skvätt, och blir hungrig igen på en liten stund, då hon är för trött för att äta.. obalans!), så nu äter hon gröt på morgonen, bara så pass att hon får upp aptiten så ammar vi sen.


Lukas hade lite feber i går kväll, han säger att han känner sig bättre idag men jag har inte kollat febern på honom än. Inte så konstigt då halva hans skola var hemma och sjuk i torsdags. Så vi får se vad det blir av den här Valborgsmässoaftonen, vi tänkte grilla hos Daniel och Johanna och sen kolla brasan här i byn, har han inte feber far vi väl dit en liten sväng. Annars ligger vi hemma!

Vi ska ha en sån här skön dona på hemma dag idag. Försöka göra bort lite takspikning, jag har varit alldeles för social på sistone och det har tagit på krafterna. Inte för att det är jobbigt på något vis men ibland behöver man bara få vara i fred. Med familjen. Vi hade en härlig sådan dag igår också. Fast Jocke och pojkarna var hit, men det räknas inte riktigt. Jag var inte så social utan grejade på med mitt och hängde med Oliver och Liv. Också hade vi Daniel och Johanna här på middag, haha. Men det räknas inte heller, för dom är ju familj!

Vi tänkte turas om att dra ut på varsin skidsväng också idag. Kan bli säsongens sista. Fast jag velar lite om det ska få bli skidor eller en löptur. Är lite skraj för sjön just nu, även om de säger att det fortfarande är fina isar. Vi får se helt enkelt! Just nu längtar jag ihjäl mig efter en rullskidtur i solen, tidigt på morgonen! Hoppas på en solig och fin maj så det torkar upp ordentligt snart och solen börjar värma rejält!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar