lördag 19 mars 2016

Vår lördag

Nu är vi piggare allihop, ja alla som har VARIT sjuka iaf. Erik däremot åkte dit igår kväll så han har varit som sämst idag. 

Peppen jag fick när jag insåg att Erik är liggandes, han kan inte göra NÅNTING, vilket betyder att jag kunde göra typ vad jag ville! Pepp pepp! Erik har i regel hundra måsten, eller saker han hemskt gärna vill hinna göra. 

Jag började dagen med en himla härlig skidtur med Milo. 8km senare och det märktes inte ens på honom, utan han var pigg på lite lek sen i hundgården också. Den energin alltså. 
Här har jag precis fått en stor blöt puss. Antar att det var som tack för skidturen. 


Efter det drog jag ett varv med dammsugaren och städa undan ordentligt också åt vi lite lunch. Ingen av oss har riktigt fått tillbaka aptiten än. 
Efter lunchen klädde vi på oss, lämnade sjuklingen åt sitt öde, och drog iväg på sparkarna. Ett himla ekipage, jag hade Liv i sparklådan och Aron sittandes på handtaget (som den apa han är), och Milo runt midjan. Lukas tog som tur var egen spark. Vi drog längs skoterleden, vek av på byavägen, sa hej till korna, och sedan skoterleden hem igen. Solen strålade och det var så härligt. 

När vi var hemma igen gjorde Lukas mellanmål. Pojkarna gjorde varma mackor, och jag och Lukas gjorde en smoothie som såg sjukt läskig ut. 


Jag har ju fallit för gröna smoothies. Den här blev dock inte riktigt grön. Dock blev den vansinnigt god, vi kastade i fryst banan, fryst mango, fryst ananas, spenat, lite mjölk, riven ingefära, linfrön och en himla massa pressad citron. Mums. 

Liv har börjat använda händerna och greppar ofta tag i sin lilla kanin för att smaka på öronen. 


Till middag idag gjorde vi en himla rolig grej. Vi hade ett gäng tortillabröd kvar sen sist vi åt tacos, så vi gjorde pizza! 
Blev alldeles toppen! 
Vi hade 6 bröd och det blev typ 4 kvar, säger rätt mycket om vår aptit för tillfället.


Nu sover kidsen och jag ska ta en kopp te och en chokladbit eller två. 

Trevlig kväll!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar