fredag 18 mars 2016

Under återhämtning

Fy fasen vilken vecka det här blev. Bevare mig väl. I onsdags åkte vi på magsjuka. Usch och fy. Jag, Lukas och Liv. Själva magsjukan i sig var rätt snabb men kroppen efteråt var helt slut. Jag låg hela onsdagen helt förstörd, som tur var har jag ju världens bästa mamma som inte tvekade en sekund på att komma ut och hjälpa till. Erik hade ju kunnat stanna hemma också från jobbet, men jag skickade iväg honom med ett "det går nog bra, annars ringer jag". Det gick INTE bra, och jag hade förmodligen inte ringt. Tur min mamma är en superhjälte. (Hjältinna?) 

Igår åkte Aron också dit. Men idag är vi piggare allihopa. Fast ingen aptit alls. Skönt att det är gjort. Vi ska få middag hos mamma ikväll så istället för att hon kommer hit och tar hand om oss, så åker vi till henne och blir omhändertagna.
(Jag undrar just om mamma hade räknat med att få en ny kull på 5 barn såhär 62 år gammal?) 

Nu ska vi smyga i oss lite fil till frukost, frukostgröten får vänta några dagar till. Och jag har en lurvig vän som värmer fötterna i vanlig ordning. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar