torsdag 10 mars 2016

Sportlov

Här har vi verkligen sportlovsfeeling, även om vi inte riktigt varit på topp under veckan. Erik har varit förkyld och mör efter söndagens lopp, och just nu är det nog jag som är sämst med en retlig förkylning. Men vi äter långfrukost varje morgon. Vi är hopplösa när det gäller frukost. Dukar fram fulla bordet, gröt, fil, bär, granola, marmelader, pålägg, grönsaker, bröd, ägg och jag och Erik tar varsin stor kopp te. Sen sitter vi alldeles för länge. Skulle nog kunna äta hur mycket som helst på morgonen. Just frukost skulle jag kunna äta till lunch och middag också, älskar att fika! 
Det är en bra start på dagen, extra härligt när man har sportlov såklart. 
Under dagar har vi roat oss med både det ena och det andra, det vi har känt för. Bland annat var vi till järvsjön igår och grabbarna provade skicross-banan. 
Idag har vi hängt här i pulkbacken i strålande sol (solen var så varm att jag var tvungen att klä av mig!), sedan var det pyssel och middag i kyrkan. 


Känner oss redan väldigt nöjda med sportlovet, främst är det väl himla härligt att få vara lediga tillsammans. 
Nu ska jag försöka sova bort min förkylning. 

God natt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar