tisdag 1 mars 2016

Nytt i garderoberna

Så himla passande, jag hade precis rensat ur barnens garderober (mest Lukas och Liv, som hade många plagg de vuxit ur) så ringer barnens farmor och frågar om deras storlekar. 

Hon var i Umeå och hade hittat en hel del plagg. Perfekt! 
Än så länge har vi ju inte behövt köpa några tjejkläder, vi har fått massor! Det finns ju så mycket att välja mellan när det kommer till tjejkläder så jag gissar att många inte kan låta bli. Och glada är vi för det, jag som lätt blir snål och låter henne hellre använda den där gröna traktortröjan som hon får ärva av bröderna.. :) 
Inte för att det egentligen spelar någon roll, men av någon anledning tycker jag ändå om när det syns på henne att hon är en flicka. Så alla tjejkläder är så välkomna. 

Pojkarna fick fina randiga tröjor som var så mjuka och härliga. 


Liv fick en himla fin klänning och ett set från H&M med hjärtan. Det är likadana brallor till, vita med hjärtan. Så vansinnigt sött. 


Klänningen är en härlig skapelse med tyll och sammet, storleken är på 1år så jag tänker mig nyårsklänning kanske? Perfekt till julens festligheter! 


Och nu blev jag så sugen på att planera julen! 

När vi var i Lycksele skämde även barnens mormor bort dem lite och Lukas fick välja sig ett par snygga jeans och Aron valde en tröja med superhjältar. Nu känns det som de kommer klara sig ett tag.

Men vad är grejen med knäna på byxorna?! Är det bara mina pojkar som har typ små knivar i knäna så de nöter hål på ALLA byxor?! Jag blir tokig! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar