lördag 5 mars 2016

Gräsänka

I helgen är jag gräsänka, Erik är bortrest sen igår för att imorgon dra på sig skidorna och åka 9 mil, dvs Vasaloppet. 
Så jag och barnen har haft fredags- och lördagsmys på egen hand och vi har legat i en hög, jag, barnen och hunden, typ sen Erik for igår. Bara myst. Förutom några städ-il som jag fått. Som jag alltid får när Erik far. Rensat hela hallen har jag hunnit med. Både garderob och förråd. 
Och städat bland lådor. Och målat en byrå. Lite sådär. Har rensat ihop en överfull låda till loppis, tror vi måste börja planera för en loppishelg! 

Idag har pojkarna varit på fisketävling och jag har haft Anna-Karin som sällskap. 
Nu ska vi strax krypa ner i stora sängen, hittills har jag missat varje avsnitt av Melodifestivalen så jag vet inte om det är någon mening att börja titta nu? 
Nä, jag kryper ner med mina favoriter. 
Laddar inför morgondagen då vi ska följa pappan på telefon, datorn och tvn. Spännande! 
Lukas och Aron säger att pappa kommer vinna, hoppas de inte blir besvikna.. :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar