torsdag 3 mars 2016

Dumsnål

Jag blir så himla dumsnål ibland. Som det här med babysitter. Jag och Erik har sagt flera gånger att "vi skulle haft en babysitter, hon kanske skulle vara mer nöjd i en sån". Men äh, tänker vi. Hon är ju snart stor. Snart springer hon omkring. Vi klarar oss nog. 
Då dök farmorn upp. Med en rosa babysitter som har tre små får som hänger och snackar med Liv. 
Och för det mesta tycker Liv att den är toppen. 


Men på eftermiddagen när hon blir trött så har hon svårt att komma till ro. Hon somnar i min famn men vaknar när jag lägger ner henne. Så i söndags bestämde jag mig för att nu får det vara nog med dumheterna, och köpte mig en bärsjal. Varken Lukas eller Aron gillade bärsjal, därför har jag väl inte känt något större sug att köpa en. Också är ju det här sista barnet, dvs ingen som kommer att ärva. Ännu mer onödigt att köpa på sig massa grejer! 

Jag har en suddig mobilbild som visar precis vad Liv tyckte om bärsjalen. 


Där sover hon som en klubbad säl. Det är som att man trycker på en knapp när man hänger dit henne. Knäppt tyst och super nöjd. 

Men över till något annat, 
Hur löjligt lika är inte de här två? 


Skrattretande! Idag klädda i likadana tröjor och leker att de är tvillingar. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar