tisdag 15 mars 2016

Bebishäng

Idag hade jag och Liv bjudit in Carolina och Vidar på lunch. Det är väldigt befriande att få umgås med folk som gillar att fika lika mycket som jag. Bara att kasta fram massa godsaker på bordet och surra bort några timmar. Idag bjöd vi på omelett med soltorkade tomater, spenat och feta ost. Bästa lunchen! Till det kokade jag ihop en svartvinbärsjuice imorse, hembakat bröd med ost och marmelad, te och chokladmousse med en massa grädde och blåbär. 

När vi hade ätit oss mätta klädde vi bebisarna och tog en promenad. Väl hemma igen fortsatte de sova i vagnarna och vi satt på bron och njöt av solen. 
Liv höll oss sällskap på slutet. 


Lagom till att Carolina for kom Erik hem, vi fikade lite och sen var Liv så slut att hon somnade rätt upp och ner. Så jag tog med mig henne upp i sovrummet (äääälskar att ha ett sovrum!) och vi somnade på 2 röda båda två. Zzzzz.. 


Så fantastiskt härligt att få krypa ihop en timme sådär på eftermiddagen, och jag sov såå gott. När jag väl vaknade hade Erik gjort middag, min älskling! Satte mig vid dukat bord och mumsade smaskig korvstroganoff. Han är bara bäst. Sån lyx. 

Carolina hade med sig finaste presenten till oss, ett gäng ägg från hennes egna hönor. Åh vad jag längtar efter egna höns och kunna ge bort såhär fina presenter! 
Nu ligger de i korgen i köket och väntar på att bli frukost. Eller en fin sockerkaka kanske? 


Fast de är så fasligt fina så jag har ingen lust att använda upp dem! 



1 kommentar:

  1. Det var en så himla fin dag och gott fika som alltid :) Så bra att vi kan bebishänga med varandra, det var bra tajmat! ;)

    SvaraRadera