onsdag 3 februari 2016

Små fina stunder

Det är så himla ofta det kommer över mig, en stor stor våg av tacksamhet. Det kan vara skit jobbigt ibland, när Erik är borta och jag ska trolla med allt. Och det är väl tack vare de här stunderna som allt går så bra. 

Som igår kväll när jag och pojkarna låg och läste saga. Lukas som ska läsa själv för oss. Aron ihopkurad i min famn. Elden som sprakar. Och där fick vi ligga och ljuda. B-I-L-A-R-N-A.. Bilarna! Lika glad över varje ord. "Är det där ett ä eller å mamma?". 

Eller som nu. Jag läste någonstans att det kan vara bättre att ligga när man ska amma om man har mycket mat. Så idag provar vi det. Så nu ligger jag här, med en nyammad snarkande bebis. Jag går fortfarande i pyjamasbyxor (vilket är standard nu fram till lunch, typ). Tittar ut på de fina vintriga utanför fönstret. Så här ser läget ut för mig just nu. Nu drar vi en filt över oss och sover en stund.



Uppenbarligen var det inte så dumt att ligga och amma eftersom hon åt i lugn och ro, och somnade sedan. Tror vi fortsätter i det spåret! 

Och en uppdatering i bygget. Nu är det endast tapeter, golv också lister såklart kvar. Sen har vi ett sovrum! Till helgen är planen att golvet ska in, och förhoppningsvis veckan efter det tapeter (bara jag kan bestämma mig för vilka tapeter). Då kommer även vår nya säng. Så på ett par veckor till ligger vi i vår nya säng, i vårt nya sovrum. Längtar! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar