måndag 1 februari 2016

Händerna fulla

Håhå, det är tur jag har stora och duktiga barn, men lite kort om armar har man ibland. 
Liv är ganska kinkig emellanåt, hon vill helst ligga i famnen. Också äter hon ofta och mycket, så jag är ganska låst till henne för tillfället. Lukas och Aron är ju så pass stora så de förstår läget, värst är det när jag ska laga middag. Men på nått vis löser sig det mesta ändå! 
Den som blir mest drabbad är hunden, som ofta får sitta i hundgården till sena kvällen. 



Tänkte mest bara titta in och tipsa er om lite yoga! På youtube finns "30 days of yoga with Adriene", och det är så vansinnigt roligt och hon är så bra! Så kör igång på direkten, en månad med yoga! Har du aldrig provat yoga så är det dags! 

Lycka till! :) 


5 kommentarer:

  1. Hej,
    ville bara tipsa om bärsjal i trikå om du inte redan har en sådan. Otroligt praktiskt för barn som vill bäras och vara nära nära. Då är det enklare att gå saker gjorda med båda händerna fria.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Har tänkt tanken, mina tidigare har inte velat ligga i sjal. Men det är värt att prova! Vet dock inte om jag skulle våga laga mat med henne i sjalen? Skulle nog vara rädd att det sprätter eller så. Men det skulle definitivt underlätta resten av dagen. :)

      Radera
    2. Prova! Det är hur mysigt som helst. Överväger typ ett fjärde barn för att jag inte hittade trikåsjalen förrän med trean. ;)
      Många lagar mat med barnet i sjalen, men de är nog noga med att ha förkläde på sig! Brukar finnas många trikåsjalar att köpa begagnat till bra priser.

      Radera
  2. Gofia! :) Du gör det så himla bra! Har fått en helt ny och större respekt för mammor sedan jag själv blev en. Vi gör ett jäkla bra jobb alltså!

    Och yoga är ju så så underbart! Körde lite gravidyoga under graviditeten och är nu sugen på det där 30-dagarsupplägget. Man blir ju "lite" stel av alla konstiga nya positioner med amning och samsovning.. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ett riktigt hästjobb! Och dåligt betalt är det också ;)

      Älskar yoga! Tycker det gör så mycket för ryggen, och det är så härligt att få sträcka ut kroppen ordentligt. Känner mig en cm längre efter varje pass!

      Radera