måndag 15 februari 2016

Fina stunder

Igår efter lunch åkte vi till strandkullen. Farfarn hade dragit upp ett skidspår till barnen så jag åkte med pojkarna. Så himla mysigt! Drog några extra varv för mig själv också. 

Det här med kroppen alltså. Igen. Jag blir så fascinerad! Jag har verkligen inte rört på mig överhuvudtaget på 6 mån, plus att jag dessutom burit på (och fött) ett barn. Ändå känner jag mig så pigg i kroppen! Självklart är jag bra mycket klenare än innan, men det känns inte alls omöjligt att snart vara i samma form. Den här känslan att bara klä sig och ge sig ut, vare sig det är skidor, löpning eller en promenad som väntar. Älskar att vara utomhus, älskar att röra på mig! När jag inte har kunnat röra på mig på så länge blir det så extra fantastiskt.

Skidturen igår var så fantastisk. Ett varv åkte vi tillsammans, jag, Aron och Lukas. Aron har fått upp ganska bra fart på skidorna, men det allra bästa var lugnet. Att lunka på där genom skogen och lyssna på en 4-åring och en 7-åring. Tankar, funderingar, klurigheter. Och en himla massa skratt. 


Idag har mamma varit hit en sväng och vi tog en promenad i det fantastiska vädret. Lät solen värma ansiktet. 
Liv var på strålande humör och pratade och skrattade massor, har aldrig sett henne så tidigare. Så roligt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar