söndag 7 februari 2016

En himla fin söndag

Igår hade vi en sån himla fin dag. Fast alla dagar är ju fina på sitt sätt. 

Vi började dagen med att Erik la färdigt golvet i sovrummet. Lite snabbt sådär bara. Nu är det bara tapeter kvar! Medan han gjorde det gjorde jag en bulldeg för att göra semlor. Äääälskar semlor! 

Sedan fick vi besök, fler som ville träffa lillasyster. Presenter, blommor, gofika och massa mys. Pojkarna hade dessutom hunnit vara i pulkbacken i en timme med Erik så de var härligt trötta och röda om kinderna. 

Och gissa vad jag gjorde efter det? Jag snörde på mig löparskorna och tog första springturen på eeeevigheters evighet! Hade tänkt ta första skidturen men eftersom det aldrig slutade snöa (första skidturen måste vara perfekt, inte i kräksnö), så blev det löparskorna istället med Milo. Jag trodde inte att jag skulle fixa en meter, men det gick hur bra som helst och jag sprang hela rundan. Visst är kroppen en helt fantastisk mekanism? Att jag har kunnat bära på ett barn, en helt perfekt liten bebis, som är skapad av oss på ett himla finurligt sätt det också, och 6 veckor senare kunna ta på mig löparskorna som ingenting. Eller ja, kanske inte som ingenting. Nog var det tyngre än vad det brukade vara. Men det gick. Hur bra som helst. 

I ett lyckorus packade vi sedan in oss i bilen för middag i strandkullen. Typ bästa sättet att avsluta en helg på. 

Jag gjorde inte bara semlor, utan även en semeltårta som vi kalasade på. Vi älskar semeltårtor och jag har alltid velat prova göra en själv. Och vet ni vad? Det blev så gott! Kommer inte kunna köpa fler semeltårtor! 


Är så glad över att få ha Erik hemma i veckan också. Han är så omtänksam, och ligger gärna på golvet med Liv om hon är kinkig och säger åt mig att äta färdigt i lugn och ro. Vilket är en lyx. Varje tillfälle som kommer så skickar han iväg mig på "egen tid". En promenad, eller en lång dusch utan stress. Det är himla tur att han tänker på mig, eftersom jag är himla dålig själv på att ta för mig av "egen tid". 
Men det är ju det som är så fantastiskt med kärlek! 


2 kommentarer:

  1. Så himla härligt! Längtar till min första springtur efter graviditeten! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Sååå härligt! Igår tog jag första skidturen och det var tyngre, puh! Kommer nog kännas i kroppen idag! Men det är ju så fantastiskt att kunna röra på sig igen.

      Radera