söndag 21 februari 2016

Att bara ränna runt

Det är ungefär så både jag och Erik summerar den här helgen. Vi har bara rännt och flängt runt! 

Hela fredagen hängde vi på Vilhelmina, mest hos Anders och Anna där vi hade tur att först få lunch till pojkarna (medan vi var på BVC med lillasyster) och sedan fick vi dessutom middag. Vi var tvungna att hänga kvar på plassn hela dagen eftersom Erik lovat pojkarna att de skulle få fara på www-disco på fredag kväll. Discot var dock tyvärr tydligen en flopp, men då fick de åka vidare på hockey sen vilket gjorde Lukas dag. Lycklig kille var det verkligen som gick och la sig den kvällen. 
Även lördagen hängde vi på Vilhelmina nästan hela dagen. Vi brukar inte åka ner på www, men de har ju mycke roligt för barnen och just den här helgen passade det ganska bra. På lördagen åkte Lukas först stafett i skolparken, sedan var de på skotertävling (då hängde jag och Liv med mamma). På kvällen for det på skoter drive-in bio på folkets hus där de visade ruffriders. Och när det var slut kröp de inte ner i sina egna sängar. Nej, då kröp de ner i mormors säng. De hade bestämt sig för att sova där. 

Så då bestämde jag mig för att vara stöttande fru och följde med för att heja på min älskade som skulle åka malmstråket idag, ett långlopp på 45km. Dock vaknade han riktigt hostig och krasslig imorse så han fick ställa in, men vi åkte med ändå och hejade på Anders och Jocke som genomförde loppet. 


Jag är så sjukt imponerad på dem som de slet idag, och fick varsin fin tid i mål. 
Tycker att det är så himla roligt med de här långloppen, det är så roligt att få vara med och träffa så mycket folk med samma intresse, heja på och åka mellan kontroller. Jag tycker det är fruktansvärt att sitta hemma och inte veta vad som händer, så det är så roligt när det passar så jag kan hänga med. (Jag var inte särskilt svårövertalad med andra ord). 

Vi for raka vägen till mamma för att hämta hem grabbarna och där fick vi middag. Pojkarna var så nöjda och glada med sitt dygn hos mormor. När vi kom hem bäddade vi ner alla barnen för natten, sen for jag ut och sprang med Milo. Skönt att röra på sig när man suttit flera timmar i bilen. 

Nu ska jag bädda om Erik också, som är riktigt krasslig och hängig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar