torsdag 26 november 2015

Vanlig och alldeles underbar torsdag

Det absolut bästa i det här huset (nåväl, en av de bästa grejerna), är vårat badkar. Speciellt nu under graviditeten. Vad jag önskar att jag haft ett badkar under tidigare graviditeter också! Idag lämnade jag pojkarna på varsin skola, drog ner på plassn en sväng, var hemma till kl.11 och gjorde lite lunch, och sen då? Sen spolade jag upp ett härligt bad. 


Med badskum, doftljus, ansiktsmask och hårinpackning. Och en bok. Och där låg jag nästan en timma. Efter en timma började vattnet bli ljummet, och av någon konstig anledning fick jag mer sammandragningar av att ligga där. Men då var jag så nöjd så nöjd. Och kände mig som en ny människa. Med filade fötter och allt. 

Och nu får jag krypa ihop i soffan med min älskling, som precis kommit hem från sin arbetsvecka.

Välkommen helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar