onsdag 25 november 2015

Lugnet

I och med att jag bestämde mig för att säga nej, så tonades allt ut. Bara sådär! Hittills har vi haft något planerat 6 av 7 dagar i almanackan varje vecka. Det enda som har stått i veckan är föräldrautbildning på fredag, och kalas på söndag. Så det ska vara. 

I veckan har jag tagit tag i julstädningen. Det som annars är gjort på en dag har nu tagit 3 dagar. Så idag drog pojkarna fram julen. Så mysigt! De sprang upp och ner och bar fram grejer. Så nu är det ljusstakar och stjärnor och tomtar överallt. Jul, som jag längtat! 

Ikväll har de varit på säsongens första skidtur. Vi blev inbjudna att vara med på Järvsjös träning. Johanna följde med och hjälpte Aron, så jag fick bara sitta lugnt och heja på och njuta av den fina kvällen. Pojkarna var så duktiga och nu börjar även Aron vara en hejare på skidorna.

Nu sover de små, jag eldar och dricker en kopp te. Efter en kväll utomhus. Och njuter av julen som kommit på plats här hemma. Och tittar på Greys. Pyret i magen har hicka, och pillar med tårna mellan mina revben. Himla bra avslut på den här dagen. 

Tack livet, för ännu en alldeles fantastisk dag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar