måndag 5 oktober 2015

Skogspromenad

Igår gick jag och Milo på en liten skogspromenad. Vi var väl ungefär 300m från huset, och sakta gick det, men det gör inte så mycket. Det ger så mycket energi att komma ut en sväng. Älskar att vara och gå i skogen. Med mig hade jag en nästintill tom ryggsäck, förutom en te termos och några fröknäcken. Vi var ute nästan två timmar.

Här hade vi precis skrämt iväg en stor tjädertupp. Milo brydde sig inte speciellt mycket om tuppen, förutom när den flög upp då skvatt han till. Vi smög och smög och smög när vi såg tuppen, trodde jag skulle få fota den. Men när vi var ungefär 15 meter ifrån skrämde vi den och sen hittade vi aldrig åt den igen. Risigt var det där den satt så det var ingen mening att fota.


Njuter verkligen av naturen här omkring. Det är så fint!


Milo har inga problem att gå med mig i skogen. Han går sakta och lugnt bredvid mig i min takt. Nosen går såklart hela tiden, men han sliter inte och drar och vill lös, jaktivrig som han är. Han håller sig så fint bredvid mig.


Många vilopauser blir det. Som tur är hittade vi många ställen där jag kan sätta mig utan att behöva sjunka ner så lågt (blir så tungt att ta sig upp då ;) ) Milo lägger sig fint bredvid och spanar, eller slumrar till en liten stund.


Vätskepaus


Och hemma igen!


Jag har känt mig rätt krasslig några dagar, men imorse vaknade jag ännu sämre. Även pojkarna är halvhängiga så idag ligger vi under filtar, snorar och myser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar