lördag 2 maj 2015

Nalle-lördag

Igår drog vi en tur till nallebjörnens lekland i Lycksele. Om det är nånting vi kan jag och Erik så är det att vara effektiva och ta till vara på tiden. Vi skyndade oss att skruva sista spånet i gästrummet på morgonen, och sen åt vi lunch och drog i väg. Till middag var vi hemma igen och efter middag spikade vi takpanel, badade två svettiga pojkar, och hade lördagsmys i soffan! Effektiva! 

Har bara trista mobilbilder att bjuda på, som vanligt. Måste skärpa mig. Men de fick träffa nallebjörnen, vilket var första gången. 


Det skulle kramas och dansas och vinkas. 


Lägg märke till Arons maniska blick. Han sprang runt leklandet som om det vore hinderbanan i gladiatorerna. Helt vansinnig! 

Idag väntar mera takspikning, hockey, och smörgåstårta. Inte missade ni hockeyn i förrgår? Det var så spännande att igår morse när jag vaknade mådde jag fortfarande lite illa för att det hade varit så spännande! Vi har många favoriter som spelar så då är det extra roligt att heja på. 

Men över till något helt annat, jag behöver nämligen tips. Jag och Erik är hopplösa när det kommer till kvällsfika. Det är typ viktigaste målet på hela dagen. När Erik är hemma bakar jag gärna, vilket inte fungerar så jätte bra när han är hemma en hel vecka. Man bör väl inte sleva i sig hur mycket socker som helst.. I fredags provade vi chiapudding, nu jag jag provat både med choklad och gojiextrakt vilket var det absolut vidrigaste jag någonsin ätit. Inte själva smaken, men konsistensen. Som ett grodslem, tänkte jag. Ryser vid tanken. Igår fick det bli sorbet på blåbär, hallon, kakao (allt helst med choklad) dadlar också slängde jag i lite gojiextrakt. Sorbet är ju smaskens, men vad brukar ni äta för gott, som inte behöver innehålla en herrans massa socker? Tar tacksamt emot alla tips! 

Nu ska jag ut och hjälpa våren på vägen. Jag läser en blogg som en tjej i Skåne skriver och där går hon barfota i tygskor nu.. I år längtar jag verkligen efter sommaren! 

Trevlig söndag! 


2 kommentarer:

  1. Mysig dag! Skrattade gott åt Arons blick, haha! :) Överlycklig!

    Jag gör ibland smoothies som kvällsfika. Nu har jag testat en ny variant som smakar precis som sommarglass - bra i din sommarlängtan! :) Receptet är: ett ägg (om man vill att den ska vara extra mättande), lite mjölk, en halv banan och så finns det färdiga påsar att köpa innehållande frysta bitar av ananas, mango och papaya! Mixa allt och drick! Annars funkar ju klassikern bär med turkist yoghurt och hackad mandel också som kvällsfika!

    SvaraRadera
  2. vad skönt, nu behöver jag inte prova chiapudding:) har varit nyfiken på hur det verkligen smakar.
    Ni får väl doppa all frukt ni kan tänka er i choklad, enkelt och gott ;)

    SvaraRadera