lördag 16 maj 2015

Bröllopsresa

För några månader sedan frågade Erik: "om du fick resa vars du ville, vars skulle du resa då?" Jag svarade snabbt: "Grekland!" 
Jag har alltid velat se Grekland, sagt och gjort och snabbt var det en resa bokad. 

Vi har länge pratat om att åka utomlands, men velat ifall vi skulle ha med barnen eller inte. Eftersom vi aldrig varit utomlands förut så kändes det som att det skulle vara skönt att fara bara vi två. Också kom vi på att vi inte varit på någon bröllopsresa. Så bröllopsresa blev det och barnen fick stanna hemma! 

Jag grät hela vägen till flygplatsen, och på flygplatsen satt jag och grät i 2h. Det kändes så fruktansvärt att lämna barnen och fara. Och inte fara var som helst heller, utan så pass långt härifrån som Kreta. 

Nåväl, vi tog oss på planet i alla fall som till slut landade i Chania, Kreta. Därefter fick vi åka buss en liten bit innan vi tog oss till vår slutdestination Platanias. 

Väl där gick en vecka otroligt fort. Och vi har haft det helt fantastiskt. 
Alltså helt magiskt. Bara vi två, få rå om varann, ta dagen som den kommer, inte behöva tänka på någon eller något annat. Och sen solen, havet, naturen. Magiskt! 


Vi är ju så lyckligt lottade som har så fina människor omkring oss som ställde upp för att den här resan ens skulle kunna bli av, eller för att underlätta resan för oss. Mamma, pappa, Ingemar och Christina, Anders och Anna, Daniel och Johanna, Stina och Jacob. Det var inte en liten skara som utan tvekan fanns där när det här skulle till sig. För det är vi evigt tacksamma!

Igår lämnade vi Kreta och +30 grader värme, för att landa i Umeå och +3 grader. Brr.. Nog tog det emot att lämna solen.


Men idag, efter att vi hämtat hem barnen och hunden, och handlat en sväng, har vi haft en härlig utomhus dag. Även fast det inte var +30 grader. :) 
Jag har passat på att jobba ute, krattat och städat undan inför sommaren. För visst är den på väg snart? Det hoppas jag verkligen. 

Vi avslutade kvällen med hemmagjorda hamburgare (finns det något godare?) och äppelpaj. Nu har jag precis bäddat om två små grabbar och jag är så glad att jag är tillsammans med dem igen, en vecka utan dem är alldeles för mycket. 

Hoppas ni har en fin lördagkväll.



1 kommentar:

  1. Skönt att få höra att ni haft det bra och att resan hem gick bra! Det låter som ni haft en mysig bröllopsresa! Kram Rebecka

    SvaraRadera