söndag 12 april 2015

Söndag

Nu var vi alltså här, sista kvällen på påsklovet. Känns gruvsamt, men liiite roligt, att återgå till jobbet imorgon. Har inte riktigt hunnit med det här lovet, det gick som vanligt alldeles för fort. Tur det kommer fler ledigheter framöver.

Vi har haft en riktigt fint påsklov i alla fall, de flesta dagar har spenderats utomhus. Vi har trotsat stormen som var och suttit nere på sjön ändå. Vi har ätit god mat, lekt, myst och bara haft den allmänt härligt.


Imorse när vi vaknade var det inget uppiggande väder, men jag och Elin skyndade oss ut på skidorna en sväng innan regnet kom. Tur jag har Elin som lurar ut mig! Sen kändes det som en utmärkt dag för att åka runt och hälsa på folk, vädret blev bara sämre och sämre och jag hade ingen lust i att ta tag i sysslorna här hemma. Så vi tog dalasjörundan, Erik släppte av mig och grabbarna hos Carolina där vi fikade och surrade bort några timmar. Pojkarna har ju det de brås på, så de är minst lika surriga som jag, om inte ännu värre. Vi är duktiga på att prata helt enkelt. Carolina är inte sämre heller så vi surrade av oss ordentligt allihopa känns det som. Medan vi spenderade några timmar där, så for Erik till Patrik och Anna-Karin och hjälpte dem med bygget. Så när vi hade surrat färdigt hos Carolina så promenerade vi iväg i snöstormen vidare till Patrik och Anna-Karin och hängde där ett tag. Ett bra sätt att spendera en eftermiddag på.

När vi kom hem igen så gjorde jag soppa. Jag tycker om att lyxa till det lite grann på söndagar, även om det bara är soppa så kan man få det att kännas lite extra fint. Söndagsfint. Ett fint sätt att avsluta helgen på, eller få ut det mesta av helgen kanske. Sista dropparna.
Smarrig soppa blev det i alla fall, och vi hade kvar hembakat "snabb bröd" och vitlökssmör sen gårdagens grillning, så lite extra lyxigt blev det lätt. Och ett glas rött vin till en mustig älgfärssoppa, bättre blir det inte!


Också söndagsfeelingen. Vi har ofta en himla bra söndagsfeeling. Ta till vara på de sista timmarna och ladda inför arbetsvecka. Njuta. Umgås.


Nu blir det lite kladdkaka till hockeyn.
Hoppas ni haft en fin helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar