måndag 20 april 2015

Måndag

Ny arbetsvecka och första dagen avklarad. Helgerna går så vansinnigt fort. Men det gör i och för sig vardagarna också så snart är det helg igen. 

I helgen har vi varit ute på sjön och tagit till vara på de fina vårdagarna. På lördagkväll grillade vi här hemma hos oss. 
Jag tycker om att folk känner sig hemma hos oss. Det är så jag vill ha det. Ett bekvämt och välkomnande hem där man känner att man kan slänga upp fötterna i kökssoffan om man är trött och slö. 
Vissa känner sig mer hemma än andra, här skulle Daniel och Johanna lägga dig och vila ner maten. 


De blev dock störda av en jämthundsvalp som tyckte att det där såg toppen ut, samt en 6-åring som ville cykla. Precis så här fantastiskt härligt har vi det. En helt vanlig lördagkväll. 

Ikväll har jag lekt med skotrar med pojkarna i nästan en timme, jag har otroligt lätt att hamna på deras nivå i leken och vi kan ha väldigt roligt. 
Jag är ju en vintermänniska och gillar mörkret som vi har större delen av året, men en klar fördel nu när det ljusnar är ju allt man hinner göra om kvällarna. Sånt som man vill passa på att göra när det är ljust. Som att gå med komposten, aska ur kaminerna och gå bort med den askan, städa bilen, städa förråd. Allt det har jag hunnit ikväll, efter att pojkarna somnat. Innan kunde vi istället leka. Toppen! 

Har ni sett serien jordskott? Jag har sett nått avsnitt med Erik, men har inte vågat se när jag är själv. Nu kunde jag dock inte hålla mig, så nu ska jag se hur det slutar ikväll. Spännande! Sen ska jag krypa ner i sängen framför en sprakande brasa, och sova gott hela natten! 

1 kommentar:

  1. Åh mysigt! Det är precis så man vill att ett hem ska vara; varmt, välkomnande och öppet för alla att känna sig hemma i.

    Och ja, Jordskott. Alltså spänningen i går. Ojojoj. Tycker att det var ett rätt bra slut på en mycket bra serie.

    SvaraRadera