onsdag 15 april 2015

Drömmar

Det är drömmarna som får en att sträva framåt, eller hur? Vad vore livet utan drömmar? 
Jag är så spyless den här renoveringen. Det känns roligt att få börja med våra sovrum och att få färdigställa övervåningen i det här huset. Men i sommar ska vi göra om yttervägg nr.3 (vi har tagit en vägg per år), och jag vet att när vi sätter igång ute kommer det stå stilla i renoveringen invändigt. Det är mycket som ska göras ute också. Innan allt det roliga kommer. Det ska grävas ut i diken, ordna gräsmatta, hela våran lada (eller förråd, som Erik säger) behöver fixas i ordning grundligt innan man kan använda den till annat än förvaring. 

Men sen. Om det så tar 5 år eller 25 år. Sen kommer det jag drömmer och längtar efter. Det jag sitter och googlar varje ledig stund. Trädgården. Rabatter. VÄXTHUS! Att få odla egna tomater och gurka! HÖNS! Jag har drömt om höns så länge jag kan minnas, och har planerat för dem sen första dagen vi bosatte oss här i Latikberg för snart 8 år sedan. Sommargrisar ligger också på planen. Men var sak har sin tid. Tydligen. Först ska den här tråkrenovering göras bort. Men det kommer en tid efter det här. Och som jag längtar! 

På Pinterest har jag en mapp ( får man kalla dem mappar?) som jag döpt till "drömmar". Den fyller jag med massor av inspiration för framtiden. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar