söndag 8 mars 2015

2015-03-08

Vilken fantastiskt fin helg vi haft. Jag röstar för längre helger och kortare arbetsveckor! I lördags var det ungefär 2h strålande sol, i en annars väldigt regnig dag. De två timmarna spenderade vi såklart ute på sjön. I fredags fick Milo åka sin första skoter tur, igår fick han sin första tur i skoterpulkan. 

Precis innan vi for tänkte jag, vad trist att vi inte har någon liten kille som behöver sova lunch så jag kunde bädda ner honom i pulkan! Efter ca.2 min i pulkan sov både Milo och Aron, så jag hade ju två som jag hade kunnat bädda ner! 

Idag såg vi först Vasaloppet och byggde på lite i gästrummet/lilltoan, sen packade vi i ordning och for ut i det härliga vädret. Jag och Elin smet iväg lite tidigare på skidorna, så kom resten av gänget senare med skotrar och packning. En helt otroligt fin skidtur fick vi, älskar att åka skidor efter skoterleden! Kände mig dock inte nöjd i kroppen så när vi var hemma igen drog jag på mig löparskorna och tog årets första löprunda vilket gick bara fint! 

Ikväll har jag tagit tag i diverse ständning som var väl behövd här hemma, det syns att vi haft nästan en hel veckas sportlov och i princip bara varit ute. Igår kväll fick vi tvinga in pojkarna halv åtta på kvällen, de hade inte alls nån lust att komma in! 

Så tack för ett fantastiskt sportlov! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar