onsdag 19 november 2014

Veckosyssla

Ikväll har vi suttit med matlista och handlingslista så vi ska klara oss tills nästa torsdag. 
Passande nog fick jag en kokbok av svärmor igår som fick inspirera matlistan. 



Jag läste om Paleo bara för några veckor sedan och det väckte intresse hos oss kan jag säga! Inte för att vi behöver gå ner i vikt nån av oss, utan för att jag tror att kroppen skulle må så mycket bättre. 

Vissa saker kommer jag aldrig kunna sluta med, jag är ganska övertygad om att min familj inte går ihop med gluten, men att utesluta gluten helt känns som en enorm utmaning. Och sen sockret! Jag har ett sånt fruktansvärt sockerberoende! Men små små steg.. 

Sen är ju vårat nya kök verkligen gjort för långkok! Ser fram emot att laga många goda middagar här. 

Jag sitter dock inte långa stunder med dessa sysslor innan det är någon annan som fångar min uppmärksamhet, det går inte att beskriva vad denna lilla vovve har klamrat sig fast runt hjärtat på oss! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar