måndag 3 november 2014

Tanka energi

Min energinivå är verkligen i botten. Man kan ju tycka att den ska vara i toppen, med flytt och hundvalp och husförsäljning och allt. Åtminstone tycker jag det, men så är det inte. Jag har en otroligt fin familj som ger mig massor av energi, och det händer så mycket som gör mig glad. Men ändå når mätaren inte toppen.

Jag har haft en envis och rent ut sagt jävlig förkylning sen början på september som inte vetat hut. Förra veckan låg jag i feber för att sedan känns mig frisk som en nötkärna resten av veckan, och igår kväll slog det till rejält i halsen och det gör så ont när jag sväljer. Den vill bara inte släppa taget! Och DET om nånting tar energi! 

Jag längtat tills huset är sålt och urstädat, jag längtar efter valpen. Jag längtar efter att få ta ett bad i vårat nya badkar. Jag längtar efter jul. Jag längtar efter en riktig vinter. 
Det ska bli så härligt med två veckors valpledigt. 


Men tills dess tankar jag energi här, jag och Sally har bäddat ner oss inför natten med en stor värmande brasa. Lite energipåfyllnad inför en ny dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar