söndag 23 november 2014

Ledigt efter ledigheten

Att det kommer vara mycke hundsnack ett tag framöver kanske ingen blir förvånad över. Fortsätter det såhär dock, lär jag nog tröttna hyfsat fort. 

Jag har otroligt höga krav och förväntningar på vår hund, vår Milo. Därför, tack vare Anna, har vi läst boken "Shadow - att skapa en skugga". Jag tar hela boken med en nypa salt, men tar till mig av det jag känner passar. Överlag tycker jag att boken får en att tänka efter och kanske, förutsatt att de som skrev boken har rätt, får lite mer förståelse i hur en hund fungerar. 

Men alltså, hur svårt ska det vara? Det var då själva fiskmåsar vad mycket tid, energi och tålamod det här tar. Jag är, efter en vecka då jag har fått fly till jobbet, helt slut. Nu ska jag vara hemma i två veckor och jag gissar att jag kommer behöva lite ledig efter den här ledigheten. 

En kompis sa till mig: "Ja, alla vill väl ha en väldresserad hund som lyssnar på vad man säger". 
Nej - jag vill ha en stabil och trygg hund som litar på mig. Då tror jag att resten kommer av sig själv, men dressyr är det sista jag kommer lägga ner tid på. 
Jag vill att hunden ska må bra, och jag vill att vi ska må bra tillsammans. Därav de höga kraven. 

Hur vi lyckas det återstår att se. 


Efter väldigt livliga kvällar blir det dock lugnt till slut och just precis i den här stunden är dom ju faktisk värd allt jobb. En katt här, en katt där och en hund på golvet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar