torsdag 3 juli 2014

Tacopaj

Vilken aktivitet på bloggen, eller hur?! Hoppas det håller i sig! 
Största anledningen till inläggen är för att det går så himla lätt. Det som förr tog 45min tar nu 5min! 

Idag bjöd mamma på tacopaj. Eller, hon handlade ingredienserna och jag lagade maten. Bra deal! 
Vi bestämde oss för att göra tacopaj. Världens enklaste, godaste tacopaj! Första gången jag åt den här var när Johanna gjorde den när vi var ensamma i deras stuga i Borgafjäll på sportlov när vi var typ,14? Eller 12?



Du behöver: 
600g köttfärs
2 påsar tacokrydda
300g philadelphiaost
3 dl créme fraiche 
Riven ost

Sätt ugnen på 175 grader. Stek köttfärsen och blanda i kryddorna. Blanda philadelphiaost och créme fraiche och bred ut i botten av en form. Lägg över köttfärsen och strö sedan över riven ost. In i ugnen i en kvart, tjugo min! 

Servera med sallad, guacamole, salsa och tacochips! 
Muuums! Räcker till typ 6 pers. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar