fredag 25 juli 2014

Så som en sommardag helst ska vara

Nere i bygget har vi ett himla solläge på huset. Från morgon till kväll är det sol över hela gården, och en väldigt öppen gård har vi också. Så när vi var på semestertripp passade vi på att köpa ett parasoll på Ikea för att sätta vid sandlådan. Det blev så bra så! 



Alltid när vi har varit borta och smakat på storstadsliv, i Umeå t.ex eller som nu i Uppsala, blir jag så himla laddad för att jobba på gården. Jag gör nästan vad som helst bara jag får svettas och skita ner mig! 
I torsdags gjorde jag ett rejält ryck med vårat lilla trädgårdsland och jordgubbsland. Med Lukas vid min sida, såklart. Lukas är så stolt över sitt trädgårdsland och han och lillebror springer och äter sallad och små små morötter! 





Både igår och idag har vi packat ihop middag och tagit med oss till badplatsen. Badat och ätit gott!


Idag har vi haft hjälp och jobbat med ytterväggen. Jag och Aron grillade hamburgare till lunch och dukade upp ute i skuggan! 


Himla fina dagar! Jag har absolut inte haft några problem med att vänja mig med värmen, däremot jobbar jag natt i natt och gruvar lite för hur det ska gå att sova imorgon bitti.. 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar