onsdag 30 juli 2014

Guld!

Ikväll var vi ut en sväng för att leta lite bär och hittade alldeles för mycket. Höll knappt på att kunna slita oss därifrån. 

Mina små hjälpredor, nog har de fått lära sig att lyfta på fötterna och kunna gå i skogen. De var så ivriga både två att mitt hjärta nästan exploderade. De märkte inte alls av myggen (vilka enligt mig var ganska besvärliga). 
Lukas var eld och lågor och precis som sin far for han som en dammsugare och ropade:"hitåt mamma! Kolla här! Och vi måste hinna kolla där borta!"
Till och med Aron, som är så liten, fyllde botten på sin hink (plus allt som slank ner i magen!) 
Jag skulle försöka få dem att gå till bilen och ta lite myggmedel för att sedan gå tillbaka och fortsätta plocka. Då svarade Aron:"vi måste ta de sista mamma, bara de sista här!"
Det var bara för mig att själv gå tillbaka till bilen och hämta myggmedlet, för att få dem från hjortronmyrn gick bara inte! 


Lyckliga och nöjda killar var det som somnade ikväll efter att ha ätit fil med hjortron till kvällsfika. 


1 kommentar:

  1. Vilken fin bild på duktiga hjortronkillar!

    SvaraRadera