söndag 18 maj 2014

Sommaren smyger på

I helgen har vi njutit av värmen. Jag är döless på vår, då det är för varmt för vinterjackan men ändå fortfarande kallt så man får frysa hela tiden. Antigen ska det vara riktig vinter eller så får det fasen bli sommar! Den här utdragna vårvintern föll mig inte i smaken. Nåväl, i helgen har det varit varm i alla fall så vi har varit ute från morgon till kväll. Jag har krattat så jag har bränt mig i nacken.

Vi har hunnit med att umgås en hel del, inte så mycket med varandra men desto mer med andra. Vi har hunnit med sovmorgpn.
Jag har fått lite kvalitetstid med min nya stora kärlek, 2 veckor gamla Herman. Kan inte få nog av små bebishänder och bebiskinder!

Vi har kommit igång med badrummet. Nu händer det grejer! Badrummet har tagit fart och det borde inte dröja allt för länge innan det blir klart.

Och i em hann vi med kusinerna en snabb sväng. Lukas önskar att Ellen kunde vara här jämt.

Och avslutningsvis sitter vi nu framför hockeyn med en familjepizza. Lukas tyckte att det var fränt att få sitta i soffan och äta, och jag kan inte tänka mig något bättre sätt att avsluta helgen på. Varje gång det blir mål (oavsett vilket lag som gör målet) flyger Aron upp ur soffan och skriker "yeees! Mååååål!",
och Lukas sitter bredvid och rättar honom: "Nej Aron, vi hejar på Sveriget! Du ska inte heja på Canada, bara Sveriget!".

Min fina, fina familj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar